PROJECTE




Model pedagògic


  • Concepció del procés d'ensenyament-aprenentatge: constructivisme, centrat en l'estudiant. Els usuaris són el centre del model pedagògic de l'empresa. Al voltant d'ells situem tots els recursos dels quals s'haurà de servir en el seu procés d'aprenentatge. S'acompanya d'un sistema integral que ofereix el suport necessari en un entorn no semipresencial. 
  • Finalitat educativa: comunicativa (es pretén que els alumnes siguin capaços de millorar la seva competència comunicativa oral i escrita en llengua catalana).
  • Tipus dels recursos formatius: Es preveu oferir als alumnes recursos formatius d'àmplia tipologia per intentar assegurar amb el major grau possible l'assoliment dels objectius que ens hem proposat. Així, segons les activitats que es proposaran en cada moment, els recursos formatius seran de tipus: experimentals, col•laboratius, informatius, instruccionals, instrumentals, conversacionals, avaluadors,...
  • Objectius educatius: Treball col•laboratiu, compartir informació i consolidar coneixements.
  • Interacció: Els continguts i les tasques estaran controlades pel professor; el procés d'aprenentatge estarà controlat pel propi alumne que podrà gestionar el temps que dedica a les activitats, sempre a partir de la previsió inicial feta pel professor.
  • Definició de la metodologia d'aprenentatge: Autoaprenentatge, aprenentatge cooperatiu, learning by doing (segons les activitats proposades).

Eina tecnològica

 
L'Aula virtual serà construïda amb Moodle. Aquesta plataforma ens ofereix molt avantatges; entre d'altres:
  • és programari lliure, amb una àmplia comunitat d'usuaris i desenvolupadors que la mantenen permanentment actualitzada;
  • compta amb una servei de suport tècnic ampli i sempre al dia;
  • és d'ús comú en moltes institucions educatives;
  • la seva gestió i ús (tant pels alumnes com pels formadors) és fàcil i força intuïtiva;
  • fa possible que els alumnes adaptin el seguiment del curs al seu ritme i estil d'aprenentatge;
  • permet un fàcil seguiment del treball dels alumnes;
  • afavoreix la inclusió d'activitats de gran varietat i diversitat;
  • és molt útil per elaborar propostes de treball col•laboratiu.
En aquesta plataforma hi trobem diferents recursos que utilitzarem durant el curs. Els podem dividir en aquests grups segons la seva finalitat:
  • Enllaç a fitxer o web, visualitzar un directori: per a compartir i facilitar continguts, recursos i activitats als usuaris.
  • El fòrum, el xat i el correu electrònic: per a comunicar-se entre els usuaris i entre ells i el professor.
  • Consulta, base de dades, enquesta, fòrum, glossari, qüestionari, SCORM (per als OA que trobem a edu365,...), tasques (càrrega avançada de fitxers, activitats en línia, activitats fora de línia) i wiki: per als diferents tipus d’activitats i per a avaluar, tant el procés d’aprenentatge com l’ implementació del projecte.
  • Llibre de qualificacions: per a emmagatzemar tota la informació del procés d’aprenentatge dels usuaris.
  • El calendari: per a què els usuaris estiguin informats de totes les tasques que s’han de realitzar durant el curs.
Modalitat

La modalitat de formació triada és la semipresencial: blended learning. Aquesta modalitat combina classes presencials (1 sessió cada mes) a les seus assignades a cada indret, amb les classes virtuals a través de la Plataforma Moodle, mostrant el millor de cada una d'elles. La formació Blended-learning que ofereix aquest projecte, proporcionarà una sèries d’avantatges als nostres alumnes:
  • Augmenta l'interès perquè la formació està centrada a la necessitats dels estudiants
  • Promou el pensament crític
  • Afavoreix l’adquisició de destreses socials
  • Promou la comunicació, la coordinació i promou i afavoreix la interacció
  • Estimula l'ús del llenguatge
  • Permet descobrir destreses de l'autoconeixement
  • Força als estudiants ser més explícits amb les seves: intencions, metes, plans i entendiment de la tasca.