USUARIS

La població subjecte d'aprenentatge del nostre projecte, són nous col·lectius de persones que formen part dels nostres pobles i ciutats, procedents de la immigració. Aquests usuaris són individus no catalanoparlants, ja siguin immigrants o professionals d'altres punts de l'estat espanyol que vénen a treballar a Catalunya. Tant els uns com els altres, entenen l'aprenentatge de la llengua catalana com una necessitat social. Si bé, la majoria d'ells, en arribar a Catalunya, van optar per la utilització de la llengua castellana com
a vehicle de comunicació amb l'entorn; s'han adonat de la importància de parlar català per progressar, ja que disposen de més oportunitats d'integració social i laboral. La tranquil·litat de saber que se'ls acull lingüísticament i se'ls ofereixen recursos, eines i punts d'assessorament que els poden facilitar la seva integració social i laboral amb normalitat, afavoreix la predisposició amb què s'instal·len a Catalunya i la seva percepció i comoditat professional i personal.

Aquest projecte neix com una oportunitat per poder atendre a aquestes persones que arriben a Catalunya i que no tenen competència en la llengua catalana. Compartir una llengua permet, entre altres, afavorir la comunicació i la convivència, la població nouvinguda s'ha d'incorporar amb naturalitat a la comunitat lingüística catalana i saber les llengües vives del seu entorn és imprescindible. Aquests col·lectius també es caracteritzen per ser persones amb una gran capacitat de sacrifici i amb una necessitat evident d'adaptació i de donar resposta a les necessitats de la nostra societat. Hem d'entendre aquesta política lingüística tambécom una política social al servei de la igualtat d'oportunitats.



El coneixement i l' ús del català és una necessitat per als no catalanoparlants que tenen previst allargar la seva residència a Catalunya, i els fills dels quals aniran a l'escola catalana i conviuran i compartiran el seu temps amb companys de famílies catalanoparlants. Molts d'ells s'adonen que el fet de no parlar català pot arribar a suposar una nova discriminació, ja que implica una retallada en la igualtat d'oportunitats. Sense el domini de la llengua pròpia de Catalunya es fa força difícil accedir amb facilitat als recursos més funcionals de la societat d'acollida: treball, educació, sanitat,...

Es tracta, en definitiva, d'un projecte adreçat a adults ja alfabetitzats, la majoria dels quals tenen un domini bàsic (alguns superior) de la llengua castellana. A més, tots tenen alguna noció o habilitat tecnològica, encara que sigui molt bàsica, que fa possible que pugui participar d'una manera fàcil en una activitat formativa de la modalitat blended-learning (encara que el projecte preveu el desenvolupament d'un sistema de suport per ajudar en les dificultats d'accés i ús de la plataforma). És possible que, degut a dificultats econòmiques, no tinguin accés a la xarxa en el seu domicili; aquesta dificultat pot ser solventada gràcies als centres cívics, biblioteques i altres espais que ofereixen accés a la xarxa gratuït.

Ens adrecem, doncs, a usuaris que han de tenir prou competència per seguir un ensenyament guiat però autònom, amb l'objectiu de compartir amb els usuaris del curs el desig d'aprendre una llengua per usar-la en tots els àmbits. Posem la disposició d'aquesta població les eines necessàries per aprendre, difondre, conèixer i fer ús de la llengua catalana. Utilitzarem les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) perquè ens permeten superar les barreres de temps i espai en l'accés al coneixement de la llengua que, normalment, caracteritzen als usuaris potencials del nostre projecte.